Rozhovor s vítězem ceny Pixmac – Petrem Šťastným

26/10/2010, Author: Lucie Navrátilová, Categories: Rozhovory, Zajímavosti

Představte nám prosím svůj návrh. Co představuje?
Chtěl jsem najít formu ve které vyjádřím funkci fotobanky a to co pro mě znamená, přičemž nebudu na první pohled měnit identitu celého projektu.
Takže množství prvků, ze kterých je složeno logo, představuje množství rozmanitých obrázků, které můžu jako uživatel na fotobance najít (což jsem shrnul do sloganu  “moře fotek, mraky fotek”) a zároveň celé zpracování, které v sobě skrývá i malý příběh představuje hybnou sílu a energii, kterou dávají kvalitní fotky z fotobanky Pixmac mé práci.

Kde berete pro podobné projekty inspiraci? Přichází sama například ve vaně nebo je to výsledek dlouhého systematického přemýšlení?
Stále se učím systematickému hledání řešení daného projektu, ale rád nechám dílčí součásti vzniknout třeba právě ve vaně nebo i při brainstormingu nad pivem :) Rád se inspiruji přírodou, což se v tomto návrhu pěkně projevilo.

Máte velice široký záběr tvorby: návrhy webových stránek, motivů na trička, animace, počítačové hry… Co z toho Vás nejvíce baví?
Vždy se nejvíc bavím aktuálním projektem, takže se někdy věnuji více animaci, jindy web designu.
Ze všeho nejvíc mě však baví vývoj počítačových her, to je taková moje srdeční záležitost. Možnost spojení všeho co umím do jednoho interaktivního celku.

A živí?
Živí mě především návrhy vzhledu webových stránek, které dělám jako freelancer. Dříve jsem i programoval a dělal spoustu věcí okolo, ale uvědomil jsem si, že pokud chci něco dělat pořádně, musím si vybrat jen jeden směr – a tím je právě grafika. Ale nedávno jsme s několika přáteli založili společnost, která nabízí vlastní webovou platformu Cloudia, a tak můžu znovu nabízet komplexní řešení a přitom se věnovat jen grafice.

Řeknete nám o platformě Cloudia více? Čím se liší od konkurence?
Platforma Cloudia je spojení webhostingu, moderního redakčního systému a vyvojových nástrojů pro budování firemních stránek, e-shopů, intranetů či webových aplikací. Není určena pro masy jako například Webnode, ale spíše pro firemní prostředí a především pak pro grafická studia nebo marketingové agentury, které na ní mohou snadno budovat webové stránky a webové aplikace pro své klienty.

Cloudia – stejně jako u našeho návrhu trička je tam velká spojitost s mraky. Náhoda?:-)
Myslím si, že grafik je vždy vědomě nebo podvědomě ovlivňován prostředím ve kterém se pohybuje :)
Ale zde vychází použití mraků především z výše zmíněného nápadu/sloganu mého návrhu.

Ještě nějakým zajímavým projektem se můžete pochlubit? Nebo nějakým návrhem, který uspěl v jiné soutěži?
Asi nejčerstvějším úspěchem je zahrnutí dvou návrhů web designu do knihy Web Design Index, která shrnuje to nejzajímavější z web designu za poslední rok, a navíc byl jeden z nich vyhlášen také jako Site Of The Day v prestižní galerii The CSS Awards.


Share and Enjoy


No Comments

Leave a comment


Email
WP Socializer Aakash Web