Rozhovor s internetovou agenturou FG Forrest

25/01/2011, Author: Martin Vlčko, Categories: Rozhovory, Zajímavosti

FG Forrest, a.s. funguje již 15 let jako spolehlivá internetová agentura. Z garážovky v malém městě je dneska agentura s produkcí v Náchodě a pobočkami v Hradci Králové a v Praze. Dnes jich je již přes padesát a zůstávají za nimi dlouhodobě obchodně úspěšné weby. Možná jsou už jedni z posledních, kteří dělají weby kompletně – od analýz, přes online marketing po samotnou realizaci a programování.  Tím si své klienty náležitě rozmazlují a hýčkají.

I když je jich dneska pořádná kupa a mají čím dál větší problém sehnat v okolí Náchoda, kam se všichni sjedou na vánoční večírek, pořádně velkou hospodu, pamatují si svá jména, gamesí spolu hry po síti (no jasně, že v rámci nutného pracovního relaxu…) a každý nový projekt si užívají.  Je to celkem různorodá parta přátel. Sledovat pohromadě věčně vysmáté kreativce s hrnkem kafe, ustarané projekťáky s mobilem na uchu, programátory s upřeným pohledem a se sluchátky na uších a nad tím vším naoko vážně se tvářící web architekty, kteří musí dodržovat mnoho pravidel a proto si vymýšlejí ještě svoje vlastní, aby měli co porušovat…je pro oko laika docela neuvěřitelný zážitek a zábava. Vlastně, pro nás Forresty taky :-) .

Petr SeifertPetře, představte se našim čtenářům. Kdo jste a co máte v FG na starost?

Jmenuji se Petr Seifert, grafikou se zabývám přes 10 let, a z toho 7 let ve FG Forrest. Aktuálně zastávám pozici Art Directora. Hlavní pracovní náplň by se dala definovat jako návrhy a kreativní vize vzhledu webových stránek a vedení týmu Graphic Design.

Jak vypadá váš běžný pracovní den? Co děláte nejraději a do čeho se vám moc nechce? :-)

Můj pracovní den začíná před devátou hodinou. V pondělí většinou řeším kapacity a plán na zbytek týdne, který je už vyplněn vlastní prací na projektech, poradami, brainstormingy, …  a odcházím kolem 6 až 7 hodiny. Večer se většinou ještě věnuji případné administrativě, kterou jsem nestihl vyřídit během dne. A do čeho se mi moc nechce? Do korektur a „papírování“ :-) . Jako přínosnou součást mé práce hodnotím pracovní schůzky s klienty. Diskuze nad vizuály a návrhy webu jsou pokaždé poučné a příjemné. Doufám, že oboustranně :-) .

Jak hodnotíte vývoj webdesignu za dobu vaší profesní kariéry a jak bude podle vás pokračovat?

Před 10 lety byl design stránek velmi omezen dostupnými technologiemi a omezenou rychlostí připojení k internetu. Stránky byly většinou jenom statické prezentace. Dnes má grafik obrovské možnosti a není v podstatě omezován ničím. Video, 3D animace, Flash… Bohužel také díky těmto možnostem se spousta webů stává nepřehlednými. Předvídat vývoj je tak trochu věštěním z křišťálové koule :-) , nicméně odhaduji, že budou určitě pokračovat současné trendy ve využívání multimedií, sociálních sítí a interakce s uživateli. Větší důraz bude kladen na uživatelskou přívětivost, logiku a přehlednost.

Kolik lidí se účastní zpracování návrhu designu pro klienta? Jaký nástroj využíváte pro podporu spolupráce?

Většinou 2-3. Web architekt nebo marketingový specialista a samozřejmě grafik. V případě větších projektů se zapojují i další lidé např. na uživatelské testování.  Pro zadávání a sledování úkolů používáme bugtracking systém „Mantis“, pro běžnou komunikaci firemní IM systém.

Na které vaše 3 designy jste osobně hrdý a proč?

Na tuhle otázku je těžké odpovědět. Hrdý jsem na každý projekt, který splní, co se od něj očekává a klient je nadšen. Pokud mám vybrat 3, tak z webů např. Bernard.cz, ze starších návrhů MyCokeZone.cz a z tiskovin forrestí vizuál v časopisu Strategie.

Bernard.cz

MyCokeZone.cz

Pro jaké účely vaše společnost fotky využívá?

Fotografie využíváme převážně pro tvorbu www stránek, příležitostně pro tiskoviny.

Jaká kritéria při výběru fotobanky jsou pro vás nejdůležitější?

Důležitých kritérií je samozřejmě více a zdánlivé maličkosti můžou vést k tomu, že danou imagebanku přestanete využívat. Naštěstí je na trhu celkem vysoká konkurence, takže je z čeho vybírat. Za stěžejní bych považoval:

- Kvalitní fotografie (jak technicky tak i obsahově) a široký záběr.

- Kvalitní a přehledné vyhledávání.

- Rychlost serveru a spolehlivost. Technické problémy mají občas asi všechny fotobanky, ovšem pokud vás postihnou právě před deadlinem, když finišujete a rychlost zobrazení a vyhledávání se přitom blíží nule, je to diplomaticky řečeno k „zlosti“ :-)

- Rychlost zakoupení, možnosti platby a samozřejmě i cena.

Co vám nejvíce usnadňuje práci ve fotobance?

Nejdůležitější je z milionů fotografií vybrat právě tu jedinou, která nejlépe vyhovuje vašim požadavkům. Takže určitě kvalitní vyhledávání s širokými možnostmi rozšířeného vyhledávání a dobře zvolená klíčová slova u jednotlivých fotografií.

Naopak co vám ji nejvíce komplikuje?

Špatně zvolená klíčová slova a kvalita fotografií ve větších velikostech. Bohužel, ještě stále není standardem možnost rychlého náhledu na výřez 1:1. Pokud totiž použijete při tvorbě náhledové fotografie a po zakoupení ve větší velikosti zjistíte, že fotografie jsou rozmazané nebo zašumělé, je to zbytečná ztráta času a peněz.

Odkud čerpáte inspiraci pro vaši práci a nové návrhy? Máte nějaké oblíbené kreativce (či blogy), které sledujete?

Inspiraci hledám převážně na internetu, ale pro grafika je inspirace doslova na každém kroku, stačí se jenom správně dívat. Před blogy dávám přednost spíše magazínům, namátkou www.thefwa.com, www.smashingmagazine.com, www.speckyboy.com a další…

Za tým fotobanky Pixmac moc děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů ;-)


Share and Enjoy


2 Comments

  1. MyCokeZone je velmi povedený projekt, super design grafiky.

    terence, 10/02/2011 @ 14:53

  2. Souhlasím – MyCokeZone je designově hezký produkt. Ale uživatelský hodně “nepohodlný”. Donekonečna opisovat Captchu… A systém výher a výběru výherců v uživatelských soutěžích je přinejmenším nesrozumitelný… Ale chápu, že s tím FB Forrest možná nemá nic společného.

    Semi, 17/02/2011 @ 12:22

Leave a comment


Email
WP Socializer Aakash Web