Rozhovor s Tomášem Ludvíkem ze studia Intya

01/03/2011, Author: Lucie Navrátilová, Categories: Rozhovory

Nejprve poprosím o krátké představení.
Jsme mladé kreativní webové studio, které funguje necelý rok. Už nás nebavilo pracovat ve velké společnosti, která má solidní ksicht navenek, ale spoustu balastu uvnitř. Rozjeli jsme to ve třech a za tu krátkou dobu jsme získali pár zajímavých klientů a hlavně nových zkušeností. Nyní máme několik stálých spolupracovníků, takže se těšíme na další větší klienty, kteří by rádi zkusili něco nového. Věnujeme se tvorbě webový stránek, aplikací a internetovému marketingu. Máme mnoho nápadů a vizí, které se snažíme vnést i do našich projektů, závisí samozřejmě jen na klientovi, kolik toho ještě unese ;-)

Takže máte připravené nápady a jen čekáte na na klienta, kterému je budete moci přizpůsobit? Daří se Vám je pak aplikovat na klienty podle Vašich představ?
Víme jak bychom chtěli věci dělat a snažíme se klientovi náš názor vysvětlit. Samozřejmě že výsledek je průnikem našich vizí, nikdy to není čistě jen o té původní myšlence.
Máme i hodně nápadů na vlastní projekty.

Jaká je tedy představa studia do budoucna? Plánujete zůstat malí i za cenu toho, že byste mohli mít více nabídek, než zvládnete zpracovat?
Nechceme být malí, ale chceme zůstat mladí. Náš tým se pomalu rozrůstá s přibývajícími projekty, není možné pracovat ve třech dlouhodobě, to by musel den trvat alespoň 48 hodin. Také chceme rozvíjet naše osobnosti, když jsme odešli z velké firmy a založili si vlastní studio, chtěli jsme uplatnit své znalosti a schopnosti naplno. Já např. nyní povedu workshop webové grafiky jako externí konzultant H1.

Zaujala nás netradiční grafická prezentace vašeho studia. Jak vás napadla právě tato forma?
Jak již jsem řekl, jsme mladí a kreativní ;-) Hlavní myšlenkou je vypadat jinak. Nechceme se zařadit mezi ty, kteří se snaží za každou cenu podbízet klientovi. Dnešním trendem jsou strohé korporátní stránky se spoustou funkcí a informací, my klientovi nabízíme jednoduchost a svůj styl. Mám spoustu nápadů, které nejsem schopen udržet dlouho v hlavě, protože je vytěsní nějaké další, tak si je píšu a kreslím na post-ity. Tak vznikl i design našich stránek, stačilo vzít pár papírů, dát je k sobě a přenést to do elektronické formy. Webové stránky jsou výkladní skříní firmy, kdybychom měli uzenářství tak tam máme “Teplá sekaná” .

Kolik času potřebujete na vymyšlení návrhu, se kterým jste spokojený? Je to otázka pár vteřinového osvícení a nebo stále chodíte a vylepšujete až do termínu odevzdání?
Sice trpím papírkovou mánií, ale mám rád ve věcech pořádek, než začnu něco dělat, musí předcházet jednání s klientem, kde se z něj snažím vyždímat to nejlepší, to převedu na wireframe a pak na grafický návrh. V danou chvíli jsme s grafikou spokojený, časem to může opadnout, ale snažím se weby dělat tak, abych se za ně nemusel stydět. To platí i pro bannery, newslettery apod. Obzvlášť mě potěší když v blízkosti mého pěkného banneru trčí nějaká hrůza ;-)

Který z projektů, na kterých ses podílel, byl pro vás nejzajímavější a proč?
Velkou výzvou byl pro nás multi-eshop Shopia.cz. Pro ně jsme vytvořili corporate design, webové stránky, webovou aplikaci i bannerovou kampaň, byla to práce napříč celým naším portfoliem a výsledek myslím stojí za to. Tento projekt má vysoké ambice a my budeme rádi, když se budeme moci podílet na dalším vývoji.

Jak řešíte konflikty vznikající mezi skupinami zastoupenými při návrhu? Tj. mezi Vaší představou ideálního designu, představou klienta (občas třeba odtrženou od reality) a zákazníků?
Snažíme se vysvětlit klientovi správnou cestu, pokud jeho cesta směřuje do pekel a nejsme schopni mu to rozmluvit, potom spolupráce není možná. Nechceme se podepisovat pod něco co směřuje k zániku už od samého počátku.

Díky za rozhovor, přejeme mnoho štěstí s novými projekty a pevné nervy s klienty:-)


Share and Enjoy


No Comments

Leave a comment


Email
WP Socializer Aakash Web