Postřehy z konference PIAF

02/05/2012, Author: Lucie Navrátilová, Categories: Novinky, Zajímavosti

Ve středu a čtvrtek minulého týdne proběhla v Praze konference PIAF (Prague International Advertising Festival) s podtitulem “Out of the box”. Přesně o tom byla – o tom, jak dělat reklamu netradičně, alternativně, jak se dokázat podívat na věci “zvenku”. Několik postřehů z nejzajímavějších přednášek si můžete přečíst zde.

  • Reklama, která je skvělá (populární, zaujme diváka), ještě neznamená, že se produkt bude více prodávat.
  • Prvky, které spojují úspěšné reklamy:
    • Branding
    • Relevance reklamy/produktu pro cílovou skupinu
    • Odlišnost propagovaného produktu od konkurence
    • Zážitek, který nám reklama přinese
  • V reklamě je spousta zažitých konvencí, které již dávno neplatí:
    • Křičte hlasitěji a prodáte více
    • Pokud chcete zvýšit prodeje, spusťte reklamu
    • Kreativní reklama vše změní
  • Marketing je čím dál složitější, protože s rozvojem masových médií je čím dál těžší zaujmout správnou cílovou skupinu
  • Nesoustřeďme se na propagaci produktu, ale spíše na to, aby se samotní uživateli stali “promotéry” produktu. Doporučení od přítele je nejsilnější propagační metoda.
  • Doporučení zákazníci jsou věrnější a utrácejí více.
  • Budujme nezapomenutelné zážitky.
  • Čím reklamy nejčastěji trpí:
    • Stejnost
    • Falešné sliby:-)
    • Rozptýlení od vlastního produktu (polooblečené dívky…)
    • Mluvící hlavy (doporučují lékaři, opraváři praček…)
    • Hloupé vtipy
    • Přebytek hrozeb (nemoc, pohroma, bouračka…)
  • Některé značky se tváří, že jsme bez nich méněcenní (auta, značkové oblečení, vůně…)
  • Využívejme technologie (iButterfly, Victoria Secret a QR kódy)

Přinesli jsme Vám alespoň trochu inspirace? V příštím článku zveřejníme nejzajímavější reklamy, které byly na PIAF zmiňovány nebo dokonce oceněny.


Share and Enjoy


No Comments

Leave a comment


Email
WP Socializer Aakash Web